הכנסת ספר תורה מרגשת לבית הכנסת ביפו

בנצי לייזרוביץ No Comments on הכנסת ספר תורה מרגשת לבית הכנסת ביפו

שנתיים לאחר שנפתח מחדש: הכנסת ספר תורה מרגשת לבית הכנסת ביפו

צילום: ישיבת ההסדר יפו
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית הכנסת ביפו היה שומם וריק במשך שנים. לאחר שנפתח מחדש בסיוע ישיבת ההסדר ביפו – כעת זוכה הקהילה המיוחדת שבו להכניס ספר תורה חדש לתוכו.

ישיבת ההסדר יפו קיימת מזה 15 שנים. במסגרת פעילותה בעיר, הישיבה פתחה מחדש עשרה בתי כנסת אשר נסגרו בעבר מחוסר מתפללים, אם בעקבות פטירה, אם בעקבות הגירה מהשכונה ומסיבות נוספות. אחד מבתי הכנסת ביפו זהו בית הכנסת "אור החיים", שהיה נעול למשך כמה שנים, עזוב ממתפללים וכעת נפתח מחדש עם "קהילה של אנשים מיוחדים שמרגישים בבית", מספר מנהל הישיבה משה שנדוביץ.

בשנתיים האחרונות הישיבה ביפו השאילה לבית הכנסת "אור החיים" ספר תורה כך שיוכלו באי בית הכנסת להתפלל ולקרוא בתורה כנדרש. משפחת תורמים מיוחדת חיפשה בית כנסת ללא ספר תורה כדי לתרום לו ספר תורה חדש. המשפחה יצרה קשר עם ישיבת ההסדר ביפו וחיפשה את המקום המתאים לתרומתה.

צילום: ישיבת ההסדר יפו

ישיבת ההסדר יפו

כששמעה על בית הכנסת "אור החיים" התלהבה המשפחה מהפעילות של אנשי בית הכנסת ומהקהילה המיוחדת שנוצרה בו לאחר פתיחתו המחודשת, ולכן החליטה להכניס דווקא אליו את ספר התורה החדש, כדי לחזק את פעילות בית הכנסת ואת היהדות ביפו ובכלל באזור.

באירוע הכנסת ספר התורה נכח ראש המישלמה ליפו יחד עם ראש הישיבה, הרב אליהו מאלי, רבני הישיבה ותלמידים רבים. ראש ישיבת ההסדר יפו הרב מאלי אמר: "מיפו החלה כל תקומת הארץ. מפה יצאו מקימי כל ערי גוש דן. כשפועלים ביפו משפיעים בגלים על כל הארץ". הוא הוסיף עוד: "ספר תורה נוסף ביפו, בבית כנסת מחודש ביפו ובקהילה מתחדשת ביפו זה ממש ראשית צמיחת גאולתנו".



0 תגובות